top of page

Vanliga frågor

Här besvarar vi de vanligaste frågorna från våra kunder och besökare

Vem kan beställa från Textilinredarna?

Både privatkund och företag kan vända sig till oss, kontakta oss på info@textilinredarna.se

2

Hur vet man vilken mängd gardiner man behöver?

Vi hjälper dig med ett hembesök eller konsultation, för att ta fram antal gardiner just för ditt behov.

3

Hur vet man vilken typ av gardinuppsättning som blir bäst?

Vid ditt besök av vår säljare, så går ni igenom ert behov och utifrån det så kommer vi fram till en bra lösning för just ditt ändamål.

4

När har man skenor respektive stång?

Skenor sätt med fördel i taket för att få ett ”högre” intryck, kan också monteras direkt ovanför fönster då det blir lite diskretare. Stång är mer dekorativt och med fördel passande i mer ”privata” hem.

5

Tar ni med tygprover vi besök?

Självklart tar vi med olika tygprover som kan vara passande för just ditt projekt.

6

Kan man få hjälp med montering?

Vi hjälper gärna till med montering, då vi har yrkeskunniga montörer på Textilinredarna.

7

Kan man utnyttja RUT avdrag?

Privatpersoner kan nyttja rutavdrag hos Textilinredarna, säg gärna till direkt om du önskar nyttja det.

8

Kan man returnera gardiner?

Då vi arbetar med måttanpassade produkter så kan man inte returnera sin beställning.

9

Kan man enbart beställa skenor hos er?

Ja, det går bra.

10

Vilken leveranstid är det?

Beroende på om produkterna finns för omgående leverans hos leverantören så har vi en leveranstid på mellan 4–6 veckor.

11

Kan man besöka ert showroom?

Det går bra, du kan boka en tid här.

bottom of page